لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

بیوگرافی ساره بیات +ازدواج و همسرش علیرضا افکاری و عکسهای اینستاگرامش

او از سال 2001 توسط تئاتر رد شد و در اولین کار خود در جشنواره پلیس برنده جایزه بهترین بازیگر مرد به همراه دیپلم شد. وی پس از دریافت مدرک بازیگری از انستیتوی کارنامه ، به سریال یک مشت عقاب دعوت شد و سپس با فیلم تقلید از شیطان وارد سینما شد.


آخرین کار او به عنوان راستا در سریال "دل" به کارگردانی منوشر هادی ظاهر می شود و او قبلاً تجربه همکاری با او در سریال های عاشقانه و فیلم رحمان 1400 را داشته است.

بیوگرافی ساره بیات

وی در زمینه بازیگری جوایز بی شماری را از آن خود کرده است.



ازدواج و همسرش

سارا بیات خبر رسمی ازدواج خود با علیرضا افکاری را در تاریخ 25 مه اعلام کرد.


همسر سارا بیات کیست؟

علیرضا افکاری (متولد 13 سپتامبر 1977) آهنگساز و تنظیم کننده ایرانی است.

وی با خوانندگان مشهوری چون: داریوش ، معین ، گوگوش ، ابی [1] ، احسان خواجه امیری ، روزبه بمانی ، هلن ، بیژن مرتضوی ، مهدی یراحی ، خشایار اعتمادی ، رضا یزدانی ، علیرضا عصار ، علی زند وکیلی همراه بوده است [2] ، سینا سرلک ، سینا شعبانخانی ، حجت اشرف زاده و ... همکاری داشته اند.


سارا بیات و همسرش علیرضا افکاری


خبر جدید در ژانویه 1998: منوجر هادی کارگردان سینما در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که سارا بیات در آستانه ازدواج است و به زودی ازدواج خواهد کرد.


خواهر سارا بیات (سروین بیات) با رضا کوچانژاد فوتبالیست مشهور ازدواج کرده است.


سارا بیات و خواهرش سروین


سارا بیات و خواهرش


گفتگو با سارا بیات

آیا Razia ایی Separation الان را فراموش کردید؟ از شر این نقش خلاص شدید؟


من تحت تأثیر راضیه نیستم تا از شر آن خلاص شوم یا از آن خلاص شوم ، اما راضیه یکی از قسمتهای جذاب و شگفت انگیز زندگی کاری من است که در تکامل زندگی کاری من را همراهی کرده است. شخصیت راضیه از این طریق بر قدرت من افزود. Razia برای من انرژی است ، نه ایستگاهی برای توقف در آن.


سارا بیات ، عکس بی حجاب سارا بیات


برای جدا شدن از یک نقش چه کاری انجام می دهید؟ آیا شما به زودی به فیلم دیگری خواهید رفت یا نه ، آیا سفر می کنید ، کتاب می خوانید ، به زندگی شخصی خود ادامه می دهید و اصلاً به سینما فکر نمی کنید؟ آیا آنقدر در نقشی که برای بازگرداندن آن نیاز دارید دخیل هستید؟


برای جدا شدن از نقش قبلی ، فقط فیلم جدیدی را شروع می کنم. بازیگری به این معنی است. البته من نکات شما را رد نمی کنم ، از جمله فاصله زمانی معقول بین پذیرش دو نقش. ترجیح من فاصله بین پذیرش دو نقش زندگی است. این همان کلمات شما است ، یعنی نفس کشیدن ، تجربه کردن ، شنیدن ، تماشا کردن.


عسگر فرهادی برای نزدیک شدن بازیگر به شخصیت های فیلمش برنامه کلی دارد. به عنوان مثال ، شنیده ایم که به شما توصیه می شود مدتی در چادر و ماسک سفر کنید یا پول را در کیف خود نگذارید تا نتوانید وسایل مورد علاقه خود را بخرید. بعداً این رویکرد را برای نقش تکرار کردید؟ به طور کلی چگونه به نقش نزدیک می شوید؟ آیا از آن فاصله می گیرید یا آن را حل می کنید؟


سبک آقای فرهادی متفاوت است و گرفتن بازیگری از بازیگرانش دشوار است و کارهای او ثابت کرده اند که این روش متفاوت و رضایت بخشی است. علاوه بر این ، تسلط آقای فرهادی بر این روش غیرقابل انکار است. و در مورد این نبرد قدیمی دنیای بازیگری (حل نقش و درگیر شدن با آن یا فقط هنر بازیگری) ، می توان یکی از دو روش تعامل با کارگردان را انتخاب کرد.


آیا شما برای شخصیت طرحی دارید؟ به عنوان مثال ، شما می گویید که این علامت در نقطه A است ، سپس به تدریج تغییر می کند و به نقطه B می رسد؟


از نظر من طراحی به معنای فیلمنامه به علاوه سبک روایی کارگردان است. شخصیت پردازی با ترکیب فیلمنامه و کارگردانی حاصل می شود و این یک اصل مهم برای من است. در فضایی به رهبری کارگردان قرار بگیرم و در آن نقش داشته باشم. شرایط ایده آل برای یک بازیگر یک فیلمنامه خوش فکر و کارگردان مستقیم است و با ضعف یکی از این دو ، قطعاً طراحی بازیگر با مشکل روبرو خواهد شد.

در چه قابلمه ای غذا بپزیم

حدیث ظرف و مظروف

در دنیای ظروف آشپزخانه، آنقدر تنوع وجود دارد که خیلی وقت‌ها برای خرید یک ظرف ساده مانند قابلمه یا ماهیتابه، کاملا گیج می‌شویم و نمی‌دانیم کدام یک از آنها، بیشتر به کارمان می‌آیند...
 در «پوستر سلامت» این هفته، سعی کرده‌ایم تاحد امکان، به‌ خوبی‌ها و بدی‌های انواع پرمصرف قابلمه‌ها بپردازیم تا شاید بتوانیم خرید و انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم.

در چه قابلمه ای غذا بپزیم


قابلمه‌های لعابی

مزایا: این قابلمه‌ها که لعاب آنها روی لایه‌ای از چدن یا آهن کشیده شده است، در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند و می‌توان برای پخت‌وپزهای طولانی‌مدت از آنها استفاده کرد.
معایب: قابلمه‌های لعابی، نچسب نیستند. لعاب آنها با ضربه قاشق یا تماس سیم و اسکاچ زبر، خراشیده می‌شود. ضمن اینکه لعاب‌های نامرغوب، حاوی سرب و آرسنیک هستند و تهیه غذا در آنها برای سلامتمان ضرر دارد؛ مخصوصا اگر لعاب آنها ترک برداشته باشد.
در این قابلمه‌ها چی بپزیم؟ مربا و انواع خورش جزو غذاهایی هستند که می‌توان بدون دردسر آنها را در این قابلمه‌ها طبخ کرد.

 

قابلمه‌های چدنی

مزایا: قابلمه‌های چدن نسبت به انواع نچسب، در برابر حرارت، مقاومت بیشتری نشان می‌دهند و نچسب بودن آنها هم جزو خوبی‌هایشان محسوب می‌شود. چدن اصل، ترکیبی از آهن و کربن است و طبخ غذا در آن باعث ورود مقداری آهن به غذا و بدن می‌شود. این مساله به‌خودی‌خود نگران‌کننده نیست؛ مگر برای آقایان یا کسانی که از غلظت خون رنج می‌برند. راستی یادتان باشد برای پیشگیری از چسبیدن غذاهای سرخ‌کردنی به ظرف‌های چدنی، حتما قبل از ریختن روغن، ظرف را کاملا گرم کنید.
معایب: متاسفانه بسیاری از کارشناسان معتقدند قابلمه‌های چدن اصل، ظرف‌هایی سنگین و بسیار گران‌قیمت هستند. از این رو، به نظر نمی‌رسد محصولاتی که این روزها در بازار و به نام چدن عرضه می‌شوند، واقعا چدنی باشند. به‌عبارت ساده‌تر، خیلی از ظرف‌هایی که به‌نام چدن به فروش می‌رسند، درواقع همان ظروف آلومینیومی با روکش‌های نچسب مقاوم‌تر هستند. بد نیست بدانید چدن اصل در اثر خراشیدن یا تماس با مواد اسیدی مانند آبلیمو زنگ می‌زند.
در این قابلمه‌ها چی بپزیم؟ انواع غذاها جز موادغذایی اسیدی.

قابلمه‌های استیل

مزایا: ظرف‌های استیل اصل هم دارای ترکیب‌های نسبتا خنثی هستند و استفاده از آنها برای پخت و پز بسیار مناسب است.
معایب: استیل، رسانای گرما و حرارت است و به‌همین دلیل معمولا غذاهای جامد به کف آن می‌چسبند و می‌سوزند. ضمن اینکه ظرف‌های استیل، حاوی ترکیب‌هایی مانند نیکل و کروم هستند و اگر آسیب و خراش ببینند، می‌توانند این مواد را به غذا و بدن ما وارد کنند. با این حال، خطر ورود این مواد به بدن به‌اندازه‌ای که مزایای استفاده از استیل‌ها را زیر سوال ببرد، نیست.
در این قابلمه‌ها چی بپزیم؟ بهتر است برای طبخ غذاهای آبکی، انواع خورش یا خوراکی‌های بخارپز از ظرف‌های استیل استفاده کنید.

قابلمه‌های مسی

مزایا: ظرف‌های مسی به‌راحتی و سرعت هرچه تمام‌تر، گرما و حرارت را از خود عبور می‌دهند و به‌همین دلیل هم مورد توجه بسیاری از آشپزهای حرفه‌ای هستند.
معایب: مس در اثر تماس با مواد اسیدی، به‌سرعت خورده و اکسیده می‌شود. مس نچسب نیست و امکان اکسیده‌شدن آن در دمای محیط وجود دارد.
در این قابلمه‌ها چی بپزیم؟ به‌دلیل اینکه مس رسانای خوبی برای گرما محسوب می‌شود، استفاده از ظرف‌های مسی برای تهیه انواع سس و مربا بسیار مناسب است.

قابلمه‌های شیشه‌ای

مزایا: ظرف‌های شیشه‌ای جزو بهترین ظروف برای پخت و پز و نگهداری از موادغذایی مختلف هستند. از آنجا که جنس شیشه خنثی است، هیچ واکنش یا مهاجرتی بین ترکیب‌های غذا و ظرف اتفاق نخواهد افتاد.
معایب: ظرف‌های شیشه‌ای، نچسب نیستند بنابراین نمی‌توان برای طبخ برنج یا غذاهای سرخ‌کردنی از آنها استفاده کرد.
در این قابلمه‌ها چی بپزیم؟ انواع غذاهای آبکی مانند سوپ‌ها، ‌خورش‌ها، آش‌ها و موادغذایی اسیدی.

قابلمه‌های نچسب

مزایا: بیش از 30 سال است که پای انواع قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های نچسب، به دنیای آشپزی باز شده‌ است. بهترین مزیت این ظروف، همان‌طور که از نامشان پیداست، نچسب بودن آنهاست. یعنی برخلاف ظرف‌های آلومینیومی که باید کاملا داغ بشوند و روغن زیادی در آنها بریزید تا غذا به کفشان نچسبد، می‌توانید انواع غذاها را با کمترین روغن و بدون نگرانی از چسبیدن آن به کف ظرف، داخل این ظرف‌ها طبخ کنید.
معایب: بزرگ‌ترین عیب ظرف‌های نچسب، حساس بودن بیش از حد آنها به حرارت و ضربه است. از آنجا که روکش‌های نچسب، حاوی مواد سمی و شیمیایی هستند، خراشیدن کف ماهیتابه یا قابلمه‌های نچسب به‌وسیله اسکاچ یا قاشق فلزی می‌تواند باعث ورود ترکیب‌های شیمیایی و سمی از ظرف به غذا شود و این مساله در درازمدت، مشکلات فراوانی را برای سلامت ایجاد خواهد کرد. سرطان‌زا بودن این ترکیب‌ها و آسیب‌هایی که می‌توانند به دستگاه گوارش برسانند، یکی از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث شده متخصصان تاکید ‌کنند در صورت آسیب‌ ظرف‌های نچسب، قید استفاده از آنها را بزنید. از طرف دیگر، معمولا روکش‌های نچسب روی لایه‌ای از آلومینیوم سوار می‌شوند که از بین رفتن روکش و تماس غذا با آلومینیوم حرارت‌دیده هم می‌تواند سلامت و بهداشت غذا را به خطر بیندازد بنابراین برای افزایش طول عمر این ظروف، بهتر است آنها را با ابر بشویید و برای هم زدن غذا از قاشق‌های پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید. بد نیست بدانید اگر ظرف‌های نچسب به‌ مدت 5 دقیقه تا 350 درجه سانتی‌گراد حرارت ببینند، 15 گاز سمی و شیمیایی که 2 نوع آنها کاملا سرطان‌زاست، از خود آزاد می‌کنند.
در این قابلمه‌ها چی بپزیم؟ در قابلمه‌های نچسب می‌توان هر خوراکی‌ای را با کمترین روغن طبخ کرد. با این حال بهتر است از درست کردن غذاهایی که به حرارت بالا و طبخ طولانی‌مدت نیاز دارند، در این ظرف‌ها پرهیز کنید. مثلا بهتر است غذاهایی مانند حلیم، حلوا و خورش‌های سنتی در این ظروف پخته نشوند.

علت زیاد برفک زدن یخچال و راه حل

برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زند علت می تواند خراب شدن لاستیک های دور در یخچال و فریزر باشد.

برای رفع این مشکل سالی یک بار سالم بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک ترین نشت هوا آنها را تعویض کنید.


علت زیاد برفک زدن یخچال و راه حل

 

اگر متوجه ی برفک در فریزر یا یخچال خود شدید سریعا آن را آب کنید و گرنه برفک ضخیم می شود و مصرف انرژی شما بیشتر شده و در نتیجه پول برق شما بیشتر می شود.

 

رفع برفک یخچال به صورت دستی :

در صورت مشاهده برفک های غیر قابل طبیعی در یخچال فریزرتان، یخچال را از برق کشیده و مواد غذایی داخل آن را خالی کنید. حال چندین (۲ -۳) ساعت صبر کرده تا برفک های داخل آن آب شود.

 

نکته:

هرگز برفک ها را با جسمی تیز نخراشید؛ زیرا باعث آسیب رسیدن به دیواره های داخلی یخچال می شود.

 

پیشنهاد:

می توانید برای آب کردن برفک های داخل یخچال از یک پنکه استفاده کنید و آن را مقابل درب یخچال گذاشته تا برفک ها را به مرور آب کند.

 

پس از آب شدن برفک های داخل یخچال آن را با دستمال کاملا خشک کرده و مواد غذایی خود را درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت نیم ساعت یخچال را به برق متصل کنید.

 

برفک زدن یخچال,زیاد برفک زدن یخچال

علت برفک زدن یخچال می تواند خراب شدن لاستیک های دور در یخچال و فریزر باشد

 

اجازه ندهید برفک یخچال یا فریزر سراسر آن را بگیرد و درصورت بروز برفک هرگز از شی یا جسم تیز و خشن برای از بین بردن برفک ها استفاده نکنید.

 

نکته:

حتما باید از خشک بودن یخچال فریزر خود اطمینان حاصل کنید؛ زیرا خیس بودن داخل فریزر باعث برفک زدن مجدد آن می شود.

 

طبق تجربیات کارشناسان البرزبان در این قسمت، برای از بین بردن برفک ها لازم نیست یخچال را از پریز بکشید و مواد غذایی را از داخل آن خارج کنید.

 

اگر قصد انجام این روش را دارید باید دکمه دیفراست یخچال فریزر را فشرده تا یخچال به صورت اتوماتیک خاموش شده و آبی که که در اثر ذوب برفک ها ایجاد می شود از طریق لوله به ظرف تبخیر که در بالای کمپرسور تعبیه شده است، وارد می شود و توسط حرارتی که موتور دارد تبخیر می گردد. در پایان دکمه دیفراست به حالت اولیه خود برمی گردد.

 

مزایا: مزایای استفاده از این حالت شامل: خنک کردن موتور یخچال، و کمتر شدن زحمت و دردسر در آب شدن برفک ها می باشد.

 

علت تشکیل برفک در قسمت های مختلف یخچال یا فریزر

بسته به محلی که برفک یخچال صورت می گیرد، راه حل های مختلف ارائه می شود. برای مثال:

 

چنانچه برفک در اطراف درب فریزر باشد، یعنی به صورت کامل بسته نشده است یا مواد غذایی مانع از درست بسته شدن در شدند.

اگر برفک کم و در همه جای فریزر دیده شود ممکن است دمای آن بیش از حد پایین بوده باشد!

 

چنانچه برفک در تمام جای یخچال به چشم بخورد و سخت بوده و قابل شکستن نباشد، ممکن است در یخچال باز مانده باشد. در ابتدا یخ زدگی در اطراف در خواهد بود سپس به کل فضا کشیده می‌شود. چنانچه برفک فقط در قسمت عقب به چشم بخورد، یعنی جایی که سیم پیچ اپراتور وجود دارد، نشان دهنده مشکل اساسی در چرخه یخ زدایی است. جهت رفع کردن آن لازم است افراد فنی کار و متخصصینی که در زمینه تعمیر یخچال و برفک یخچال اطلاعات کافی دارند مراجعه کرده و از ایشان مشورت بگیرید.


تکنیک های تمیز کردن دیوار

برای هر لکه روی دیوار از چه شوینده و دستمالی استفاده کنیم؟

کم کم به فصل کنار زدن پرده ها و درخشش نور صبحگاهی روی دیوار خانه نزدیک می شویم. طبیعتا دیدن یک دیوار لکه دار و دوده گرفته، صبح بهاری شما را خراب می کند، پس حالا بهترین زمان است تا فکری به حال لکه های روی دیوار کنید.

تکنیک های تمیز کردن دیوار

 

پاک کردن دیوارها برخلاف آنچه تصور می کنید کار دشواری نیست، اما چند تکنیک دارد که باید آنها را خوب به خاطر داشته باشید. قبل از شروع هر کاری به خاطر داشته باشید که برای پاک کردن دیوار به چند عدد دستمال تمیز نیاز دارید، چون حتما نمی خواهید بعد از پایان کار اثر دستمال روی دیوار را پاک کنید. نکته دوم این که باید نوع لکه های روی دیوار را بدانید. لکه های مختلف روی دیوار با روش های مختلفی پاک می شوند. با خواندن مطلب زیر متوجه خواهید شد که برای هر لکه از چه شوینده و دستمالی استفاده کنید.

 

روش های تمیز کردن لکه های دیوار,لکه های روی دیوار

برای پاک کردن دیوار به چند عدد دستمال تمیز نیاز دارید

 

دوده و سیاهی

قبل از این که پاک کردن لکه ها و سیاهی های دیوار را شروع کنید ابتدا با جاروبرقی گرد و خاک دیوار را بگیرید. حواس تان باشد جاروبرقی را به دیوار نچسبانید و با کمی فاصله این کار را انجام دهید چون احتمالا سر جاروبرقی تمیز نیست و لکه به جا می گذارد. در مرحله بعدبا بخارشوی همین کار را از بالای دیوار به سمت پایین انجام دهید. برای پاک کردن لکه و سیاهی اطراف بخاری و شوفاژ از پودر رختشویی و دستمال کاملا تمیز استفاده کنید. مقداری از پودر را با آب مخلوط کرده و با دستمال تمیزی روی دوده و لکه بمالید تا پاک شود، سپس با پارچه کتان دیگری دیوار را خشک کنید. بهتر است مخلوطی که تهیه می کنید غلیظ باشد تا بهتر اثر کند.

 

ممکن است لکه های حاصل از دوده روغنی باشند و با تلاش شما تا این مرحله همچنان بر جای مانده باشند، پس حالا باید از پاک کننده های قلیایی تری استفاده کنید. یکی از بهترین پاک کننده های قلیایی سولفات تری سدیم است. یک تا دو قاشق غذاخوری از سولفات تری سدیم را در 4 لیتر آب ولرم حل کنید. یک اسفنج تمیز بردارید، آن را به محلول آغشته کرده و بلکه دوده روی دیوار را بشویید. سپس با اسفنج تمیز و مرطوب آن را از روی دیوار پاک کنید. دقت کنید که اگر میزان سولفات تری سدیم بیشتر از دو قاشق شود، دیوار کدر و مات می شود. اگر لکه های روی ترک یا خطوط دیوار هستند می توانید از مسواک یا برس استفاده کنید. عینک و ماسک را هم فراموش نکنید.

انواع مدل پادری نمدی

ساخت پادری با نمد از ساده ترین و زیباترین راه های دوخت پادری ست. شاید با دیدن انواع مدل پادری نمدی که در زیر آمده نظرتان راجع به نمد دوزی عوض شود و بخواهید فقط پادری نمدی سفارش بگیرید چون ساخت پادری نمدی در عین زیبایی و سادگی، درآمد بالایی هم برای شما خواهد داشت.

پادری نمدی شیک ورودی منزل

پادری نمدی ورودی منزل

پادری نمدی آشپزخانه

پادری نمدی آشپزخانه

پادری نمدی شیک ورودی منزل

پادری نمدی شیک

پادری نمدی شیک ورودی منزل

پادری نمدی گل رز

پادری نمدی گل رز

پادری نمدی شیک خارجی

پادری نمدی شیک

پادری نمدی گل رز