لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

راهنمای خرید اسپیکر

اسپیکرها آنقدر متنوع و گوناگون هستند که انتخاب بین آن‌ها کار خیلی دشوار به نظر می‌رسد. در این مطلب سعی می‌کنیم با بررسی مشخصات اسپیکر خوب و انواع معمول اسپیکر در انتخاب محصول مناسب به شما کمک کنیم. راهنمای خرید اسپیکر و مشخصات یک اسپیکر بلوتوثی خوب در ادامه آورده شده‌اند.

اسپیکر

اول از همه باید با اصول پایه‌ای که اسپیکر خانگی  با ‌آن‌ها ارزیابی می‌شوند آشنا شویم. این ویژگی‌ها فارغ از نوع و مدل اسپیکر اهمیت دارند و خوب است که معنی هر کدام از آن‌ها را بدانیم:

پاسخ فرکانسی: پاسخ فرکانسی اسپیکر عددی است که با هرتز اندازه گیری می‌شود و نشان دهنده‌ی طیف تن صدایی است که می‌تواند تولید کند. اولین عدد نشا‌ن‌دهنده‌ی بم‌ترین صدایی است که اسپیکر می‌تواند تولید کند و عمق بیس را مشخص می‌کند. دومین عدد هم زیرترین صدای قابل تولید شدن و بالاترین فرکانس محدوده است. هرچه تفاوت این دو عدد بیش تر باشد موسیقی را با جزئیات بیشتری خواهید شنید.
حساسیت: حساسیت اسپیکر در واقع به شما می‌گوید که بازدهی آن در تبدیل نیرو به حجم صدا چقدر است. هر چه میزان حساسیت بیشتر باشد، اسپیکر صدای بلند‌تری را نسبت به نیروی مشخص تولید می‌کند. میزان حساسیت را با دسی بل نشان می‌دهیم. جالب است بدانید که میزان خیلی کمی تغییر در حساسیت می‌تواند تفاوت بزرگی در آن چه می‌شنوید ایجاد کند. برای مثال اگر حساسیت یک اسپیکر فقط 3 دسی بل بالاتر برود، نصف نیروی حالت اولیه را برای تولید همان حجم صدا نیاز خواهیم داشت.
امپدانس: این کمیت با واحد اهم بیان می‌شود و نشان‌دهنده‌ی مقاومت الکتریکی اسپیکر است. هر چه این مقاومت کمتر باشد راحت‌تر سیگنال‌ها را عبور می‌دهد و حجم صدای بهتری خواهید داشت. البته امپدانس بلندگوها اصولا عدد ثابتی نیست و دارای تغییرات است اما یک مقدار میانگین و کلی برای آن بیان می‌شود. البته باید از سازگاری امپدانس اسپیکر با دستگاه پخش کننده‌ی خود هم مطمئن شوید.
توان اسپیکر: این عدد به شما می‌گوید اسپیکر تا چه توانی را می‌تواند بپذیرد بدون این که آسیب ببیند. البته معمولا ورودی بالاتر به اسپیکر آسیب نمی‌زند و مشکلی پیش نمی‌آورد، بلکه توان‌های پایین‌تر هستند که می‌توانند آن را با مشکل مواجه کنند. این مقدار با واحد وات اندازه گیری می‌شود و به طور بالقوه توان بالاتر اسپیکر قدرت بالاتر و صدای بهتری را نوید می‌دهد، البته در صورتی که بقیه پارامترها هم به خوبی رعایت شده باشند.
شما چه مدل اسپیکری دوست دارید؟
خرید باند خانگی

برای انتخاب بهترین مدل و مارک اسپیکر اول از همه به نیازها و کاربردهای خود فکر کنید. آیا می‌خواهید یک سینمای خانگی حرفه‌ای برای خود بسازید؟ آیا به دنبال یک اسپیکر کوچک برای استفاده در کلاس‌های آموزشی هستید؟ یا این که یک اسپیکر معمولی برای گوش دادن به آهنگ نیاز دارید که روزها و هنگام کارهای خود با آن همخوانی کنید و لذت ببرید؟ مشخصات اسپیکر خوب «برای شما» چیست؟

راهنمای خرید باند و اسپیکر خانگی
هیچ چیز به اندازه یک سیستم صوتی خوب نمی‌تواند کیفیت سرگرمی‌های خانه را بالا ببرد. با ارتقا اسپیکرها و سیستم صوتی می‌توانید با کیفیت بالاتری فیلم ببینید، بازی کنید و مهمانی‌های عالی برگذار کنید. علاوه بر آن اسپیکر خوب روی کیفیت تلویزیون خانه هم تاثیر دارد و باعث می‌شود بهره‌ی بیشتری از آن ببرید.

این که اسپیکر یا اسپیکرها را کجا قرار می‌دهید می‌تواند تاثیر خیلی زیادی روی چیزی که می‌شنوید داشته باشد. نکته‌ای که باید بدانید این است که اسپیکرها توانایی هدایت فرکانس‌های بالا را مستقیم و رو به جلو دارند اما فرکانس‌هایی میانه و علی‌الخصوص پایین، معمولا در همه‌جهات پخش می‌شوند. اگر اسپیکر را در کنار دیوار یا گوشه‌ها قرار دهید فرکانس‌های پایین‌تر منعکس می‌شوند و تا حدی صدا را بالاتر می‌برند که ممکن است برای بعضی رضایت بخش باشد، اما در عوض کیفیت صدا هم کمی افت می‌کند. یک نکته‌ی دیگر هم این است که اسپیکر را روی سطوحی محکم قرار بدهید، در غیر این صورت لرزش در هنگام پخش موسیقی می‌تواند اذیت کننده باشد.

انواع اسپیکر خانگی
اسپیکر خانگی
مدل اسپیکر

ویژگی‌ها

اسپیکرهای ایستاده

همانطور که مشخص است این بلندگوها روی زمین قرار می‌گیرند. اندازه بزرگی دارند و هر چند که اندازه نسبت مستقیمی با کیفیت موسیقی ندارد، اما خب به هر حال اسپیکرهای بزرگ حجم صدای بیشتری هم تولید می‌کنند. پس برای صدارسانی به فضایی بزرگ به این نوع بلندگو نیاز دارید.

ساندبار

استفاده از یک ساند بار یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای بالا بردن کیفیت صدای اتاق نشیمن خود انجام دهید. نصب آن‌ها معمولا خیلی راحت است، به راحتی زدن کابل به یک پریز. ساندبار در واقع گونه‌ی پیشرفته و جدیدتر سینمای خانگی است. این مدل از سیستم صوتی تنوع زیادی دارد و می‌تواند دارای یک یا چند عدد اسپیکر باشد. تکنولوژی صدای دالبی اتموس یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی است که روی این ساندبارها پیاده شده است. همچنین ممکن است دارای ووفر باشد یا به صورت ساده طراحی شده باشد.

بلندگوی رومیزی

این نوع اسپیکر را می‌توانید داخل قفسه‌های تزئنینی یا کتابخانه، روی میز تلویزیون و جاهای دیگری از این قبیل قرار بدهید. نیاز به فضای اضافه‌ای ندارند و خیلی هم در دید نیستند و در عین حال کیفیت قابل قبولی هم دارند.

اسپیکر هوشمند

اسپیکر هوشمند می‌تواند خیلی از کارها را راحت کند. می‌توانید در هر محیطی از آن استفاده کنید ولی مهم‌تر از آن کنترل راحت اسپیکرها است. اسپیکر هوشمند را می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های روی گوشی، یا حتی با دستورات صوتی کنترل کنید. می‌توانید به سرویس‌های پخش موسیقی آنلاین دسترسی پیدا کنید و کارهای دیگری که با بلندگو‌های معمولی امکان پذیر نیست را به سادگی انجام دهید. با توجه به این که این اسپیکر از طریق وای فای به اینترنت متصل می‌شود، می‌تواند با بقیه‌ی اجزاء خانه هوشمند هم ارتباط برقرار کند.

سیستم‌های پکیج سراوند یا فراگیر

یک سیستم کامل برای این که بتوانید اتاق را به یک سینما تبدیل کنید. این سیستم دارای چند اسپیکر است و با آن می‌توانید جزئیات مختلف و حتی صدای چند بعدی را بشنوید. برای تجربه بهتر یک یا دو اسپیکر هم پشت سر شما قرار می‌گیرد و به طور کلی چیدمان خاصی رعایت می‌شود.

نکات مهم در خرید اسپیکر خانگی
قیمت: وقتی به بودجه خود نگاه می‌کنید نباید فقط خود اسپیکر را در نظر بگیرید. علی‌الخصوص اسپیکرهایی که به وسایل جانبی برای نصب و کابل‌های مختلف هم نیاز دارند، هزینه‌های جداگانه‌ای دارند که باید آن‌ها را هم در ذهن نگه دارید. یادتان نرود که بیشترین قیمت لزوما بهترین انتخاب برای شما نیست. ممکن است نیاز‌های ساده‌ای داشته باشید که با یک اسپیکر ارزان قیمت رفع شوند،‌ ممکن هم هست قیمت خیلی بالایی برای یک اسپیکر یا سیستم چندتایی کامل پرداخت کنید و اتفاقا هزینه‌ای که می‌کنید کاملا ارزشش را داشته باشد.
فضای مد نظر: اگر به دنبال بهترین اسپیکر خانگی هستید یکی از مهم‌ترین نکات فضایی است که قرار است اسپیکر را آن جا قرار دهید. برای مثال یک سیستم صوتی قوی و بزرگ برای اتاقی کوچک‌تر انتخاب مناسبی نخواهد بود. زیرا هم اتاق را از قبل کوچک‌تر نشان می‌دهد و به شدت دست و پا گیر است و هم انعکاس صدا در فضای کم آزار دهنده خواهد بود. از طرفی اسپیکر ضعیف و کوچک هم برای یک فضای بزرگ کارآمد نیست و نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.
ظاهر: اسپیکرهای خانگی خیلی اوقات کاملا در دید قرار می‌گیرند، مخصوصا اگر بلندگو را برای اتصال به تلویزیون و گذاشتن در اتاق نشیمن انتخاب کرده باشید. ظاهر و رنگ و روی اسپیکر این جا اهمیت زیادی پیدا می‌کند و باید هماهنگی آن را با بقیه‌ی وسایل خانه در نظر بگیرید.
طراحی بلندگوها: طراحی فیزیکی اسپیکر تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد. طراحی خوب از اکو شدن صدا و ایجاد صدای ناهنجار در پخش صداهای بم جلوگیری می‌کند و حجم صدا را هم به درستی تنظیم می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد