لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

لیزر بیکینی

لیزر بیکینی شامل کدام قسمتها می باشد؟

بسیاری از زنان نمی دانند که لیزر بیکینی شامل کدام قسمتها می باشد. از آنجا که بحث در مورد این موضوع می تواند خجالت آور باشد ، زنان تمایل دارند خودشان درباره  آن تحقیق کنند به جای اینکه از تکنسین لیزر موهای زائد خود بپرسند. با این حال ، می توانید اطمینان داشته باشید که متخصصان لیزر کلینیک زیبایی گلدن رویال مشاوره حرفه ای و رایگان ارائه می دهند و درباره همه مواردی که باید بدانید اطلاعات ارائه می دهند.


لیزر بیکینی شامل تمام قسمتهایی می باشد که قسمت جلوی لباس زیر آن را می پوشاند به علاوه کمی خارج از لباس. توجه داشته باشید که لیزر باسن و خط باسن از این ناحیه جداست و شما می توانید برای این نواحی نیز لیزر انجام دهید.


گلدن رویال پکیج های متفاوتی شامل لیزر بیکینی و لیزر خط باسن و … ارائه می دهد که دست مشتریان را برای انتخاب باز گذاشته است


چه کسانی می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

هنگامی که لیزرهای موهای زائد در ابتدا معرفی شد ، برای افراد با پوست روشن و موهای تیره در نظر گرفته شده بود. با این حال ، فناوری ها و دستگاههای لیزر جدید برای همه ی انواع پوست نتایج خوبی را ارئه می دهد.


آیا لیزر بیکینی درد دارد ؟

لیزر موهای زائد فقط روی موها انجام نمی شود و پوست نیز درگیر است. بنابراین می تواند درد داشته باشد.  بیشتر بیماران فقط احساس ناراحتی جزئی دارند و این طبیعی است. هرچه موهای بیشتری را از بین ببریم ، دردناکتر خواهد شد! بنابراین تحمل کنید.


برخی از دستگاههای لیزر وجود دارند که میزان درد را به حداقل می رسانند. همچنین متخصص لیزر ممکن است به شما پیشنهاد دهد  برای کاهش درد ، پیش از انجام کار از کرم های بی حس کننده و یا کمپرس یخ استفاده نمایید.


آیا نتیجه لیزر بیکینی دائمی می باشد؟

لیزر موهای زائد کاهش رشد دائمی مو  است و نه حذف دائمی موهای زائد. لیزر فولیکولهای موی فعلی شما را هدف قرار داده و از بین می برد ، اما به دلیل تغییرات هورمونی یا تغییر وزن ، می تواند فولیکولهای جدید ایجاد شود.


هزینه لیزر بیکینی

بیشتر بیماران لازم است سالانه یک بار برای حفظ یکدستی و به اصطلاح شارژ به متخصص لیزر مراجعه نمایند. این به این معنا نیست که پس از یکسال رشد کامل مو اتفاق می افتد. بلکه برای دائمی بودن درمان بهتر است سالانه یکبار این درمان را تکرار کنید.


شارژ هر ساله برای گرفتن بهترین نتیجه درمان است. با تکرار این عمل هر یکسال یا یکسال و نیم ، شما برای همیشه پوست یکدست ، صاف و بدون مو خواهید داشت.


آیا لیزر بیکینی سرطان زاست؟

ابتدا ، ببینیم خود لیزر چیست. لیزر اساسا تابش پرتوهای نور می باشد. در لیزر درمانی از پرتوهای غیر یونیزه برای تولید پرتو لیزر ریز استفاده می شود که این نوع پرتوها در لیزر موهای زائد نیز برای از بین بردن فولیکول مو بکار می رود.


لیزر درمانی برای از بین بردن خال کوبی و کاهش ضایعات پوست استفاده می شود و همچنین در معالجات دندانپزشکی ، معالجه واریس ، جراحی پوست و چشم و همچنین به عنوان درمانی برای سرطان پوست مورد استفاده قرار می گیرد.


نوع تشعشع ناشی از لیزرها ، تشعشع غیر یونیزان نامیده می شود. این نوع با تابش یونیزه کننده از منابع هسته ای و اشعه X که سرطان زا یا عامل سرطان هستند متفاوت است.


از نظر خطر سرطان ، پرتوهای ایکس و گاما خطرناک ترین هستند و به عنوان پرتوهای یونیزان با فرکانس بالا شناخته می شوند.


با این حال ، از پرتوهای ایکس حتی امروز نیز برای گرفتن عکس از استخوان های بیماران استفاده می شود. وقتی این نوع از پرتوهای یونیزه کننده از بدن ما عبور می کند ، می تواند مستقیما به DNA سلول آسیب برساند و بعداً منجر به سرطان شود.


این اتفاق در لیزر موهای زائد رخ نمی دهد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، FDA اظهار داشته است که انرژی نوری از این لیزرها به اعماق پوست نفوذ نمی کند.


پرتو لیزر به صورت سطحی در سطح پوست باقی می ماند و لیزر موهای زائد باعث ایجاد آسیب و جهش DNA نمی شود و با سرطان ارتباط ندارد.


آیا لیزر بیکینی سبب نازایی می شود؟

این شایعه و تصور اشتباه دیگری است که در اینترنت وجود دارد و بیشتر از یک ترس غیر منطقی متولد شده تا تحقیقات علمی. دستگاههای لیزر مو برای هدف قرار دادن فولیکول مو طراحی شده اند و به سطوح عمیق تر نفوذ نمی کنند – مطمئناً نفوذ لیزر به اندازه ای عمیق نیست که بتواند روی اندام های بدن تأثیر بگذارد.لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی نمی تواند باعث نازایی شود.


ما می توانیم حدس بزنیم که پسر عموی خواهر دوست شما قسم می خورد که کسی را می شناسد که این اتفاق برایش افتاده است اما این فقط امکان پذیر نیست. لیزرهایی که ما و دیگر متخصصان از آنها استفاده می کنیم کمتر از یک میلی متر به پوست نفوذ می کنند ، بنابراین هیچ راهی برای رسیدن به تخمدان های شما وجود ندارد. اما حتی اگر این ممکن بود – که هرگز و هرگز نمی تواند ممکن باشد – باز هم هیچ تاثیری در باروری ندارد.


لیزر موهای زائد بیکینی

با این وجود ، آنچه که بسیار خطرناک است ، انجام لیزر موهای زائد توسط یک غیر متخصص است. استفاده از لیزر اشتباه روی پوست تیره یا شخص مبتلا به برنزه می تواند سبب سوختگی یا لکه های تیره شود.  پس این مطلب را به آن دوست پسر عموی خواهر دوست خود منتقل کنید.


آیا لیزر بیکینی پوست را روشن تر می کند؟

بطور کلی لیزر موهای بیکینی سبب تیره تر یا روشن تر پوست نمی شود. اما پس از لیزر درمانی ، ممکن است پوست شما کمی تیره یا روشن باشد. اگر پوست روشن دارید ، به احتمال زیاد لکه های تیره ای را مشاهده خواهید نمود ، این تغییرات موقتی است و جای نگرانی نیست.


لیزر موهای زائد روی رنگدانه های پوست تاثیر نمی گذارد ، بنابراین نمی تواند سبب تغییر رنگ پوست شود. تیره یا روشن شدن موقتی پوست نیز معمولا در افرادی رخ می دهد که خود را در معرض تابش نو آفتاب قرار داده اند و در همه ی افراد رخ نمی دهد.


آیا با وجود کیست می توان لیزر بیکینی انجام داد؟

اگر شما سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) دارید و علاقه مند به لیزر بیکینی نیز هستید ، مهم است که قبل از شروع کار ، درک روشنی از نتایج احتمالی داشته باشید.


بسیاری از افرادی که کیست دارند نتایج بسیار خوبی از درمان لیزر موهای زائد به دست می آورند و اعتماد به نفس آنها به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. اگرچه نتایج برای بسیاری از مشتری ها می تواند موفقیت آمیز باشد اما آنها برای حفظ کاهش رشد مو ، باید به طور مرتب به جلسات لیزر را ادامه دهند.


از آنجا که یک وضعیت پزشکی موجود مانند PCOS بر رشد موهای بدن تأثیر می گذارد ، تضمین نتیجه غیرممکن است ، زیرا افزایش مو ممکن است با وجود درمان های منظم با لیزر موهای زائد ، ادامه یابد.


قبل از شروع برنامه لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی گلدن رویال ، شما یک مشاوره رایگان برای اطمینان از اینکه کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر بیکینی هستید ، خواهید داشت.


آیا آقایان می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

بله! خانمها تنها کسانی نیستند که می خواهند ناحیه بیکینی صاف و بدون مو داشته باشند. مردان نیز تمایل دارند که از این موهای زائد خلاص شوند. تراشیدن می تواند ناراحت کننده باشد ، زیرا اغلب به پوستی تحریک شده منجر می شود.


اپیلاسیون نیز واقعاً دردناک است. به همین دلیل است که لیزر بیکینی آقایان این روزها بسیار محبوب شده اند. مطمئناً ، بیشتر خانمها این کار را انجام می دهند، اما این بدان معنی نیست که آقایان نمی توانند لیزر بیکینی انجام دهند.


لیزر موهای زائد آقایان برای از بین بردن موهای پشت ، سینه ، شکم ، شانه ها ، پاها و ناحیه تناسلی نتایج خوبی می دهد.


لیزر بیکینی آقایان

رفع موهای زائد با لیزر ، برای هر دو جنس ، بر روی افراد دارای پوستی روشن و موهای تیره بهترین کارایی را دارد. این به دلیل بخشی از فولیکول مو است که توسط لیزر مورد هدف قرار می گیرد.


این ماده به منظور یافتن رنگدانه تیره یا ملانین طراحی شده است زیرا در ریشه مو بسیار متمرکز است. با از بین بردن ریشه ها ، موها رشد مجدد خود را متوقف می کنند.


در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند ، این غلظت ملانین بیشتر از هم متمایز می شود و این لیزر موهای زائد را بسیار آسان تر می کند.


لیزر موهای زائد همچنین روی افرادی که این ویژگی ها را ندارند نتیجه می دهد. اما ممکن است جلسات بیشتری طول بکشد. درمان با لیزر موهای زائد معمولاً روی موهای بلوند ، قرمز یا خاکستری کمتر موثر است.


تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر بیکینی؟

معمولاً بین ۸ جلسه ، ۸۰٪ رشد مو کاهش می یابد . تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیشتر به ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید،  بستگی دارد. به عنوان مثال ، لیزر موهای زائد پا معمولاً به ۸ جلسه نیاز دارد در حالی که لیزر موهای زائد صورت به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد. اما نتایج معمولا از همان جلسه اول ظاهر می شوند و به مرور تکمیل می شود.


بیکینی  یکی از آسان ترین و سریعترین مناطق برای لیزر موهای زائد است که در بیشتر افراد بین ۶ تا ۸ جلسه انجام می شود. هر جلسه حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد. فاصله جلسات نیز یک ماهه می باشد.


تعداد دقیق جلسات لیزر موهای بیکینی به مو و نوع پوست بستگی دارد.  برخی از افراد ممکن است فقط چهار جلسه نیاز داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است به ۱۳ جلسه یا بیشتر نیاز داشته باشند.


چرخه رشد مو شامل سه مرحله است و لیزر تنها در مواقعی که مو در مرحله رشد و فعال است ، موثر است. بنابراین انجام چند جلسه لیزر موهای زائد اطمینان حاصل می دهد که هر تار مو هنگام رشد از بین می رود.


بهترین هدفون های بی سیم سامسونگ در (2021)

هدفون بی سیم سامسونگ samsung gear iconx یکی از پرفروش ترین و برترین مدل هدفون ورزشی مکالمه , کاربری عمومی و کارهای معمولی مانند گوش دادن موسیقی و حتی مناسب به عنوان میکروفون به استفاده می شود. که طرفداران زیادی دارد. که امروز برای علاقه مندان این محصول نقد و بررسی می شود.


امتیاز و نظرات کاربران درباره هدفون بی سیم سامسونگ samsung gear iconx

هدفون بی سیم سامسونگ samsung gear iconx


بعد از یه هفته استفاده این چیزا رو می‌تونم بهتون بگم:

اولین بار که میزارید توی گوش اندازه نسبتا بزرگش براتون غیر عادیه ولی بعد یه مدت عادت می‌کنید. با ضربه روی پوشش بیرونیش همه تنظیمات نیاز آهنگ گوش دادن مثل بعدی، قبلی و صدا رو میتونید کنترل کنید.

باحال ترین چیزی که داره اینه که به گوشی وابسته نیست. خودش حافظه داره و میتونید آهنگ بریزید و گوش کنید که توی این حالت عمر باتریش بیشتر میشه چون بلوتوس خاموشه. ولی در هر حال باتریش واقعا خوبه.

کیفیت صداش خیلی خوبه، باس مناسبی هم داره. و اینکه صدای محیط رو کم میکنه عالیه.

به جز سامسونگ به گوشی‌های از برندهای دیگه (اندروید) هم وصل میشه و مشکلی نداره. بهiOS هم وصل میشه ولی استفاده از اپ اختصاصی (که انتقال آهنگ رو انجام میده) رو از دست میدید (تنظیمات آهنگ و صدا روی آیفون کار میکنه).

و در آخر ایرادشو بگم و اون هم راحتیشه. زیاد که توی گوش بمونه واقعا اذیت میکنه.

اگر قرار هست بخرید آماده این باشید که مردم چپ چپ نگاتون کنند.


سلام دوستان. من زمان زیادی رو صرف تحقیق کردم و بعد از ۱ ماه استفاده خواستم راه حل مشکلات رایج رو بگم.

رایج ترین مشکل کم بودن و یا نامتوازن بودن صداست:

این مشکل اگر فنی باشه توی همون ساعت های اول استفاده (حداکثر ۲۴ساعت) خودش رو نشون میده و من خودم به این مشکل برخوردم و به دیجیکالا مرجوع کردم و دوباره خریدم.

بهترین راه حل ریست کردن ایرباد ها هست که هم فیزیکی اضطراری میتونه انجام بشه دقیقا مثل گوشی های موبایل با یک سوزن و هم از طریق برنامه Galaxy Wearable میتونید انجام بدین و یا اصلا دست نزنید و مرجوع کنید ! توصیه نمیکنم ولی اگر اظطراری به صورت فیزیکی ریست کردین ممکنه هدفون کار نکنه و روشن نشه. درین صورت چند روز بگذارید داخل گهواره هدفون بمونه و گهواره رو شارژ نکنید تا شارژ هدفون و گهواره کامل خالی بشه و بعد با شارژ کردن دوباره هدفون ها روشن میشن.


اگر بعد از مدتی استفاده تغییر صدا رو حس کردین، مشکل اون مش مشکی رنگ هست (black mesh) که کثیفی گوش باعث پر شدن خلل و فرج ها شده و یا پشت همین مش مشکی یک ورق سفید رنگ هست که کارش عایق رطوبت هست و به نفوذناپذیری هدفون کمک میکنه. چون عایق هست ممکن میشه پشت این ورق سفید، رطوبت گیر بیوفته و نذاره صدا بیاد بیرون.

راه حل اول تمیز کردن مش مشکی با فرچه است و حتی با کمک الکل تمیز کنید. الکل چون زود میپره هیچ مشکلی نداره. اگر درست نشد به کمک یک سنجاق مانند کلا مش و بعد ورقه سفید رو بردارید و ورقه سفید رو خشک کنید (توی اتاق ۱ ساعت بگذارید خشک میشه) و بعدش حتما ورقه سفید رو سر جاش برگردونید وگرنه هم کیفیت بیس هدفون پایین میاد و هم خاصیت ضدتعریق و آب رو ضعیف میکنید. اگر Cleaning kit اش (یک فرچه و چندتا ازون مش ها) داخل جعبه خریدتون هست که مش جدید جایگزین کنید.


مشکل فلاش زدن و عدم تثبیت نور LED شارژ هدفون ها که یعنی هدفون شارژ نمیشه :

احتمالا جایگذاری بد صورت گرفته. یکم هدفون هارو تغییر جا بدین و دوباره امتحان کنید و مطمئن بشید هدفونتون تمیزه و چیزی فیزیکی نباشه مانع جریان برق باشه.

اگر درست نشد همونطوری که بالاتر گفتم هدفون هارو ریست کنید.


مشکلات پدید آمده بعد از چندوقت استفاده مثل تاخیر صدا توی هدفون ها و تشخیص ندادن توی گوش بودن هدفون و کار نکردن تاچ هدفون رو با ریست کردن میشه درست کرد.


چند نکته ریز :

بهتره برای شارژ از کابل ها و آدابتورهای خود شرکت سامسونگ استفاده کنید.

اگر حس میکنید بیس قوی نمیگیرید از سری های بزرگتر استفاده کنید (eartips) و اگر حس میکنید بعد از مدتی استفاده گوشتون درد میگیره از سری های کوچک تر استفاده کنید.

اگر از هدفون های قبلیتون سری های بهتری دارید (eartips) میتونید جایگزین کنید مثلا من خودم سری هندزفری akg مال galaxy s8 هست رو گذاشتم و بنظرم از مال خودش بهتره.


یک مقایسه مختصر محصول جدید Galaxybuds :

– نسخته بلوتوث 5.0 نسبت به 4.2

– قابلیت شارژ گهواره به صورت Wireless

– وجود میکروفون های داخلی برای مکالمه بهتر

– حجم باتری ها تغییری نکرده ولی به علت تکنولوژی در تنیجه راندمان بهتر، تقریبا ۱ ساعت بیشتر به شما کارایی میدهد.

– کوچک شدن سایز هدفون ها و گهواره

– نبودن دکمه برای باز و بسته کردن گهواره

– حذف ۴ گیگ حافظه داخلی (یکی از علت های کم شدن قیمت و کوچک شدن هدفون هست)

– همکاری با AKG و کیفیت صدا کمی بهتر (محسوس نیست)


من از خود دیجی تهیه کردم و توی تخفیف که انصافا خودم کارم ای تی هستش و کلی آشنا و همکار داشتم قیمت کمتر از دیجی پیدا نکردم که بابت این موضوع از دیجی تشکر میکنم و حالا در مورد ایرباد واقعا در رابطه با صحبت کردن با موبایل خیلی قوی هستش با تک گوش جوری صدا رو انتقال میده که طرف روبرو متوجه نمیشه شما با هندزفری صحبت میکنی نیازی نیست همیشه توی گوش باشه و سنسور قوی داره که به محظ تماس شما میتونید با قرار دادن در گوش صحبت کنید بدون هیچ گونه تاخییری دستیار صوتیش فوق العادس ولی سیری تو این مورد قویتره چون تست کردم وسیری مشابه اسم ها رو پیدا میکنه و تماس میگیره ولی بیگس بی باید عین کلمه رو بیان کنید که درصد اشتباه رو بالا میبره ولی امکانات دیگه ای که ایکون داره واقعا شما رو قطعا به سمت ایکون میکشونه حافظه داخلیش واقعا کار آمده و شما رو خیلی راحت میکنه که دیگه دغدغه همراه بودن گوشیتون بر طرف میشه تاچ پد واقعا حساس و دقیقه به جز کم و زیاد کردن صدا که حتما باید قلق رو پیدا کنید کیفیت صدا محشره ولی من چون به حجم بالای صدا عادت دارم انتظار بالاتری دارم ولی بازم منو راضی نگه داشته و وابسته به خودش در مورد کم شدن صدای هندزفریها باید بگم دوستان درست میگن چون توری ایرباد رو باید همیشه تمیز نگه داری و این نیاز به نگهداری داره و اگه نگه داریتون خوب باشه اتفاقی نمیوفته شارژ دهیش محشره دو هفته س که دستم رسیده و کلی هم استفاده کردم ۲ بار بیشتر شارژش نکردم که یعنی هفته ۱ بار من رنگ ختکستری رو تهیه کردم تو آف بود وقیمتش ارزونتر بود ولی زود کثیف میشه و مرتبا باید با دستمال تمیز کنین. باکسش اندازش خیلی مناسبه و راحت میتونین را خودتون حمل کنین.حالت سمعک خیلی کار راه انداز و به درد بخوره.در کل واقعا گزینه خوبی واسه خرید هستش من واقعا راضیم و دوسش دارم و از خریدش پشیمون نمیشید. امیدوارم نقد بنده به دردتون خورده باشه.


نقاط قوت هدفون بی سیم سامسونگ


ارگونومی عالی

امکانات بالا

دستیار صوتی خوب البته همراه با گوشی های سری اس سامسونگ

کیفیت صدا خوب

کوچک بودن

داشتن حافضه مجزا

حالت صمعک که خیلی به کار میاد

کیفیت بالا در حالت تماس

تاچ پد کار آمد ولی با نقص تقریبی

نگهداری شارژ فوق العاد

شارژ سریع

راحت در استفاده

خسته نکردن گوش البته با انتخاب سری مناسب

نقاط ضعف


کم وزیاد کردن صدا باید حتما قلق دستت بیاد

حجم صدا نسبتا کم ولی کیفیت بالا

نگهداری بیش از حد البته نصبت به توصیه های نظرهای دوستان

سلام.من بعد از چند ماه استفاده در کل ازش راضی هستم . صدای خوب شارژ دهی خوب و…. اما بعد از چند ماه صدا به شدت افت کرد حتی به نصف رسید و خیلی ناراحت بودم بعد تازه متوجه شدم که باید زیر محافظ مشکی که اندازه یه عدس هست رو تمیز کرد با استفاده از برس داخل جعبه. بعد از تمیز کردن واقعا تعجب کردم صدا واقعا خوب شد. این رو نوشتم برای دوستانی که این مشکل رو دارن.


2هدفون بی سیم سامسونگ u flex

هدفون بی سیم سامسونگ u flex

امتیاز و نظرات کاربران به هدفون بی سیم سامسونگ u flex 

امتیاز و نظرات کاربران به هدفون بی سیم سامسونگ u flex 


میخواستم نکات مثبت و منفی لول یو و لول یو فلکس رو بگم

بنده یک سالی هست که level u دارم و بسیار هم ازش راضی هستم

ولی لول یو فلکس هم خریدم و دو روزه که دستم رسیده

از نظر کیفیت صدا نمیتونم اظهارنظر کنم ولی ظاهرا مطلوب هست

از نظر ظاهری و راحتی استفاده به نظرم لول یو بهتر هست، هم ظریف‌تر هست که دور گردن احساس نمیکنیش و هم چون سیمش در میانه دورگردنی هست و تقریبا از بیخ گوش بالا میاد درنتیجه سیم رو نمیبینی و احساسش نمیکنی

ولی در لول یو فلکس سیم از انتهای دورگردنی خارج شده که هم دست و پا گیر هست و بد وایمیسه و هم به چشم میخوره و گاهی اذیت کننده است

سیم لول یو بصورت تقریبا تخت هست که باعث میشه گره نخوره و همیشه صاف باشه ولی سیم لول یو فلکس مدوّر و نازک هست که خیلی تو هم میرن و گره میخورن

بزرگترین ایراد لول یو اینه که توی کیف دستی جا نمیشه و بعد از چند ماه استفاده از هر دو طرف دورگردنی که متریال عوض میشه شکست، چسب زدم ولی فایده‌ای نداشت

ولی حسنی که داره اینه که چون ظریف هست به راحتی میشه زیر یقه لباس و حتی تیشرت گذاشت بدون اینکه جلب توجه کنه

ولی لول یو فلکس چون در انتهای هر دو سر باطری و امکاناتش هست و دوتا استوانه قطور داره و از طرفی سیم ازشون بیرون میزنه عملا نمیشه زیر یقه تیشرت پنهانش کرد

طول سیمهاش بلنده و همچنین سر هدفونها نسبت به لول یو بزرگتره و تا حدودی وقتی آویزون هستند بد دیده میشن

مسائل ریزی که بنظرم مهم بود رو نوشتم. البته برای سایرین شاید اهمیتی نداشته و فقط تعداد معدودی حساس باشن

ولی در کل ارزش خرید داره و بهتر از سایر برندهاست

موّید باشید


فوق العاده ست ۱ ساله دارمش من ساخت ویتنام اصلشو خریدم از دیجیکالا الان فک کنم نیست تو بازار به خاطر قیمتی ک پیدا کرده. خیلی خوبه همه جوره راضیم توصیه میکنم هدفون بلوتوثی داره جای هدفون wired رو میگیره و تولید کننده های موبایل هم خیلی هاشون شروع کردن به حذف پورت ۳.۵ بنابراین داشتن هدفون بلوتوث خیلی کاربردی و ضروریه به خصوص اگه گوشیتون ۳.۵ نداره. من اس ۸ دارم این هدفون حتی از هندزفری فابریکی سامسونگ برا اس ۸ که AKG بود هم بهتره تنها ایرادش درازی سیماشه و اینکه جمع نمیشه وگرنه عالیه حتی کلید bixby داره فرمان صوتی میتونید بهش بدید که مثلا با فلان کس تماس بگیره براتون برا جاهای شلوغ‌خوبه که نخواید هی گوشیتونو در بیارید و اونو در معرض خدایی ناکرده دزدیده شدن قرار داده باشید. با تشکر از دیجیکالا


مازوخیسم چیست؟

انحراف مازوخیسم نقطه‌ مقابل سادیسم یا دیگر آزاری است. یک فرد سادیستیک از آزار واذیت کردن دیگران لذت می‌برد، اما یک انسان مبتلا به "مازوخیسم" از عذاب و شکنجه ای که خودش متحمل می‌شود لذت کسب می‌کند. افرادی که به این نوع انحراف مبتلا هستند بشدت تمایل دارند که چه به وسیله‌ خود و چه از طرف دیگران، آزار ببینند یا حتی شکنجه شوند. کامیابی روانی این بیماران، جز با زجر و آزار دیدن حاصل نمی‌شود.


مازوخیسم روانی


مازوخیسم روانی حالتی است که در زندگی عادی مردم دیده می‌شود. بعضی افراد در زندگی، خود را از هر لحاظ در اختیار فرد محبوب خویش قرار می‌دهند و هر نوع خفتی را که از طرف وی به آنها تحمیل شود، می‌پذیرند. اگر روابط از مرز تجاوز کند و جنبه‌ ارباب و غلامی پیدا کند و یکی از طرفین تا حدی که برده‌ای از اربابش اطاعت و فرمان‌برداری می‌کند، بنده‌وار خواست‌های طرف مقابلش را اجابت کند، می‌توان گفت که به انحراف مازوخیسم روانی دچار شده است.


مبتلایان به این نوع مازوخیسم، جز دشنام و خفت و خواری چیزی نمی‌طلبند و زخم زبان، اهانت و ناسزا آنها را به اوج می‌رساند. مازوخیست‌های روانی، تا زمانی که از کسی دشنام نشنیده‌اند یا شخصی آنها را تحقیر نکرده است، ناراحت و ناآرامند. بسیاری از زنان جوان و تحصیل‌کرده و برومندی که با مردانی به مراتب پست‌تر از خود ازدواج می‌کنند مبتلا به مازوخیسم روانی هستند. این زنان در برابر قوی‌ هیکل بودن مرد که صفتی به اصطلاح بارز به شمار می‌رود، کلیه‌ معایب و نقایص اخلاقی و ذاتی او را بسادگی نادیده می‌گیرند.


به طورکلی می توان گفت که منحرف مازوخیست، یک انسان خفت‌طلب و اهانت‌جو است و به هر ترتیبی که بتواند خود را به دیگری تسلیم می‌کند تا تمایلات روانی خود را اقناع کند.


مازوخیسم احساساتی   


بعضی از افراد مبتلا به مازوخیسم که معمولأ کمرو، نادان و بی‌سواد هم هستند، از آشکار شدن انحراف خویش خودداری می‌کنند و به درون خود پناه می‌برند. این افراد می کوشند با تجسم صحنه‌های مختلف مازوخیسم از راه فکر و خیال، تمایلات غیر‌ عادی خود را نشان دهند. این دسته از منحرفان را مازوخیست های احساساتی و انحراف آنها را مازوخیسم احساساتی گویند.


مازوخیسم فیزیولوژیک   


مازوخیسم فیزیولوژیک که حادترین و واقعی‌ترین وجه مازوخیسم است حالتی است که انسان را وا‌ می‌دارد تا از احساس درد و رنج، لذت ببرد و بدن خود را با اشتیاق در معرض زجر و درد و عذاب قرار دهد. برای شخصی که به انحراف مازوخیسم فیزیولوژیک مبتلاست، درد مفهوم خود را از دست داده و حتی لذت و شعف می‌شود. مبتلایان به این نوع مازوخیسم که تعدادشان از مبتلایان به دو نوع دیگر بیشتر است، از آزار‌های بدنی مانند شکنجه، پاره شدن پوست و گوشت و یا سوختن بدن‌شان لذت می برند و چنانچه اقدامی برای درمان آنها صورت نگیرد، سرانجام خود را هلاک خواهند ساخت.


کولپوسکوپی چیست؟

کولپوسکوپی یک روش تشخیص بیماری برای شناسایی سرطان دهانه رحم است. در این روش، پزشک با استفاده از دستگاه کولپوسکوپ (که مجهز به یک میکروسکوپ پیشرفته است)، سلول‌های دهانه رحم را بررسی می‌کند. در ادامه چنانچه به مورد مشکوکی برخورد کرد، از آن نمونه‌گیری کرده و برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه می‌فرستد. در حقیقت کولپوسکوپی با دقتی بالای 99 درصد می‌تواند سلول‌های بدخیم و سرطانی را تشخیص دهد و از رشد و زیاد شدن آنها جلوگیری کند. حال آنکه درصد عملکرد صحیح روش‌هایی مثل پاپ‌اسمیر تنها 60 درصد است.


دکتر پوران حاجیان به چه کسانی انجام کولپوسکوپی را پیشنهاد می‌دهد؟

زمانی که نتایج پاپ‌اسمیر غیرطبیعی باشد و احتمال وجود سلول‌های سرطانی برود.

افراد مبتلا به زخم یا ترشحات غیرعادی واژن.

افراد مبتلا به زخم مزمن دهانه رحم

افراد مبتلا به زگیل تناسلی

افرادی که پس از روابط جنسی خود، لکه بینی دارند.

افرادی که ظاهر سرویکس (دهانه رحم) آنها غیرعادی است.

کولپوسکوپی چطور انجام می‌شود؟

دستگاه کولپوسکوپ شامل دو چشمی است و پزشک از طریق آن داخل واژن را نگاه می‌کند. با زوم کردن روی بخشهای مختلف دهانه رحم، زخمهای کوچک را مشاهده کرده و در صورت دیدن هر سلول غیرعادی، آن را با اسپری رنگ آمیزی می‌کند. همچنین پزشک می‌تواند تصاویر را برای بررسی بیشتر با مونیتور و نرم افزار متصل به دستگاه بصورت دقیق تر بررسی کنید. پس از رنگ آمیزی، پزشک از نقاط مشکوک موردنظر نمونه برداری می‌کند که به این عمل بیوپسی می‌گویند. نمونه‌های موردنظر را به آزمایشگاه فرستاده و بر اساس نتیجه نوع درمان انتخاب می‌شود.


کولپوسکوپی چه مزیت عمده‌ای نسبت به دیگر روش‌های تشخیصی دارد؟

کولپوسکوپی می‌تواند سرطان‌ها و سلولهای سرطانی را در ابتدای کار شناسایی کند و با درمان به موقع مانع از پیشرفت آنها شود.

دقت کولپوسکوپی بسیار بالاست (بالای 99 درصد)

شناسایی زخمهای پیش بدخیمی که احتمال تبدیل شدن آنها به سلولهای سرطانی وجود دارد.

قبل از انجام کولپوسکوپی چه آمادگی باید داشته باشید؟

رعایت نکات زیر قبل از کولپوسکوپی الزامی است:


در دوره ماهانه خود نباشید.

به مدت 48 ساعت قبل رابطه جنسی نداشته باشید.

در 48 ساعت قبل از دوش‌های واژینال استفاده نکرده باشید.

به مدت 48 ساعت از پمادها و داروهای واژینالی استفاده نکرده باشید.

به همراه خود یک نوار بهداشتی داشته باشید، چون ممکن است بعد از بیوپسی مقدار کمی لکه خون ببینید.

در صورتیکه باردار هستید و یا از داروی خاصی استفاده می‌کنید این مورد را با پزشک خود در میان بگذارید.

عوارض کولپوسکوپی

کولپوسکوپی کاملا بدون درد است و هیچ عارضه خاصی ندارد. تنها به دلیل عمل بیوپسی احتمال دارد بعضی از خانمها بعد از نمونه برداری اندکی لکه بینی داشته باشند. در حقیقت کولپوسکوپی روشی است که حتی در دوران بارداری هم قابل استفاده است. تنها بهتر است همانند تست پاپ‌اسمیر در دوران قاعدگی که مشاهده بافتهای داخل واژن سخت است انجام نشود.


در مورد تست پاپ اسمیر چه می‌دانید؟

تست پاپ اسمیر چیست؟

تست پاپ اسمیر که به آن پاپ تست نیز گفته می‌شود. این تست شامل بررسی آزمایشگاهی و میکروسکوپی سلول‌های جمع‌آوری‌شده از دهانه رحم می‌شود. اهمیت این آزمایش در تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم می‌باشد که فرصت بیشتری را برای درمان فراهم می‌کند.


همچنین با استفاده از آزمایش پاپ اسمیر می‌توان تغییراتی را که در سلول‌های دهانه رحم ایجادشده و ممکن است در آینده منجر به سرطان دهانه رحم شود را تشخیص داد.


تشخیص زودهنگام این سلول‌های غیرطبیعی با آزمایش پاپ اسمیر اولین قدم در توقف پیشرفت احتمالی سرطان دهانه رحم است.


به‌طورکلی دو آزمایش غربالگری می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم و یا تشخیص به‌موقع آن کمک کند: آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش HPV


نمونه‌گیری برای آزمایش پاپ اسمیر معمولاً همراه با معاینه لگن توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می‌شود. در زنان بالاتر از 30 سال، در کنار انجام آزمایش پاپ اسمیرممکن است آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV درخواست داده شود.


چه کسانی باید آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند؟

به‌طورکلی، توصیه می‌شود انجام این تست از 21 سالگی آغاز شود. تمام خانم‌های بالای 21 سال که ازنظر جنسی فعال هستند باید آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند.


آزمایش پاپ اسمیر هرچند وقت یک‌بار باید انجام شود؟

معمولاً پزشک متخصص تکرار تست پاپ اسمیر را هر سه سال برای زنان 21 تا 65 ساله توصیه می‌کنند. اگرچه بسته به شرایط فرد می‌تواند متفاوت باشد. در صورت وجود ترشحات غیرمعمول واژن، خونریزی یا لکه بینی در خارج از زمان قائدگی طبیعی ماهیانه و احساس درد یا خونریزی واژن در هنگام و یا بعد از رابطه جنسی، حتماً برای انجام تست پاپ اسمیر و بررسی‌های بیشتر مراجعه کنید.


تست HPV همراه با تست پاپ: به این روش آزمایش هم‌زمان نیز می‌گویند. اگر نتیجه هر دو تست طبیعی باشد، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد دهد که می‌توانید پنج سال صبر کنید تا آزمایش غربالگری بعدی خود را انجام دهید.


در چه صورتی نیاز به انجام آزمایش پاپ اسمیر به‌طور مکرر و با فواصل کوتاه‌تری می‌باشد؟

تشخیص سرطان دهانه رحم یا وجود سلول‌های پیش سرطانی در آزمایش پاپ اسمیر قبلی

قرار گرفتن در معرض دی اتیل استیل بسترول (DES) قبل از تولد، درواقع درصورتی‌که مادر شما در دوران بارداری داروی DES را استفاده کرده باشد.

ابتلا به عفونت HIV

ضعف سیستم ایمنی بدن به دلیل پیوند اعضاء، شیمی‌درمانی یا استفاده مزمن از کورتیکواستروئیدها

سابقه استعمال دخانیات

در چه صورتی ممکن است از انجام تست پاپ اسمیر صرف‌نظر کرد؟

پس از جراحی و برداشتن کامل رحم: پس از تأیید پزشک خود می‌توانید در مورد ادامه انجام و یا قطع آزمایش پاپ اسمیر تصمیم‌گیری کنید.

اگر هیسترکتومی برای یک بیماری غیر سرطانی مانند فیبروم رحم انجام‌شده باشد، ممکن است بتوانید آزمایش پاپ اسمیر را متوقف کنید. اما اگر عمل جراحی برای برداشتن رحم شما به دلیل تغییرات پیش سرطانی یا سرطانی بودن دهانه رحم انجام‌شده است، ممکن است پزشک آزمایش پاپ اسمیر را به‌طور روتین توصیه کند.


در سنین بالاتر از 65 سال درصورتی‌که آزمایش‌های قبلی برای سرطان دهانه رحم منفی بوده باشد پزشکان به‌طورکلی موافقت می‌کنند که انجام آزمایش پاپ اسمیر را متوقف کنید.

روش‌های مختلف انجام آزمایش پاپ (Pap Test):

آزمایش پاپ اسمیر (اسمیر مستقیم):

این روش به‌عنوان روش سنتی و مرسوم برای انجام پاپ تست و غربالگری سرطان دهانه رحم می‌باشد. در این روش پزشک به‌وسیله برس مخصوص مقداری از سلول‌های دهانه رحم و مجاری واژن را جمع‌آوری کرده و روی لام (اسلایدر) شیشه‌ای پخش می‌کند و سپس به آزمایشگاه برای بررسی‌های میکروسکوپی فرستاده می‌شود.


یکی محدودیت‌های این روش، بالا بودن احتمال باقی ماندن نمونه موردنظر برای روی وسایل نمونه‌گیری و درنتیجه ناکافی بودن نمونه موردنظر برای بررسی و تشخیص قطعی آزمایشگاهی می‌باشد. همچنین به دلیل وجود خون و مخاط یا موکوس بر روی لام و روی‌هم قرار گرفتن و همپوشانی سلول‌ها ممکن است سلول‌ها به‌طور واضح قابل‌مشاهده نباشند. بنابراین احتمال منفی کاذب وجود دارد یعنی گزارش تست بیمار نرمال و طبیعی می‌باشد اما سلول‌های پیش سرطانی وجود داشته‌اند که با توجه به دلایل ذکرشده قابل‌تشخیص نبوده‌اند.


آزمایش پاپ تین پرپ (Thin Prep, Liquid pap test)

این روش دارای تأییدیه اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) است و بر روش قبلی ارجح می‌باشد. همچنین دقت و حساسیت بالاتری دارد. در این روش سلول‌های موردنظر مانند روش قبل جمع‌آوری می‌شود اما به‌جای قرارگیری بر روی لام، به‌طور کامل به یک محلول نگهدارنده منتقل می‌شوند و برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می‌شود. در آزمایشگاه از نمونه موردنظر با استفاده از دستگاه مخصوص و اتوماتیک، خون و موکوس و.. جداشده و سلول‌ها به‌صورت اسمیرهای تک لایه (یک لایه یکنواخت) روی لام منتقل می‌شود. درنتیجه در این روش تمامی نمونه جمع‌آوری‌شده برای تشخیص در دسترس می‌باشد و اثر مداخله‌گر خون، سلول‌های التهابی و موکوس حذف خواهد شد. در ضمن چون سلول‌ها به‌صورت تک لایه به لام منتقل می‌شود، احتمال تجمع و هم‌پوشانی سلول‌های اپی تلیال که درروش قبل وجود داشت از بین رفته و تک‌تک سلول‌ها قابل‌رؤیت می‌باشد.