لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

چگونه می‌توان به کودک در کارهای خانه مسوولیت داد؟

یکی از کارهایی که می توان در خانه انجام داد نظافت منزل است. در این بین گاهی کودکان دوست دارند به والدین خود کمک کنند و مسئولیت هایی را به عهده بگیرند ، اما آیا این درست است یا خیر؟ اگر خوب است ، باید این کار را برای چندین سال به آنها بسپاریم. در این مصاحبه ، دکتر کتایون راژویان به ما می گوید چه زمانی می توانیم این مسئولیت را به فرزندان خود بسپاریم.

چه موقع و چگونه کودک می تواند پاسخگو باشد؟

معمولاً در سنین ۳ تا ۵ سالگی کودک همه چیز را با تقلید فرا می گیرد ، بنابراین می توانید اتاق مرتب را به عنوان یک بازی به او نشان دهید و در این کار او را همراهی کنید. او باید بداند که از کجا شروع کند و چگونه هر دستگاهی را در جای خود قرار دهد. فکر نکنید کودک شما خیلی کوچک است.

وقتی زمان تمیز کردن اتاق کودک شما فرا رسید ، حتماً مسئولیت هایی را به او بسپارید ، با کمک شما ، کودک معنای مسئولیت را درک می کند و می خواهد دوباره این کار را انجام دهد. در همین حال ، در سنین ۶ تا ۱۱ سالگی ، او استقلال بیشتری دارد و ترجیح می دهد در بزرگسالی اتاق خود را مرتب کند. این بدان معنا نیست که او می داند چگونه این کار را انجام دهد. دلایل گفته های خود را توضیح دهید ، از تحمیل عقاید خود بپرهیزید و امور را برای او حل و فصل نکنید. به عنوان مثال ، دکوراسیون اتاق کودک خود را بدون هماهنگی و رضایت تغییر ندهید.

برخی از کودکان اجازه ورود والدین خود به اتاق آنها را نمی دهند. از طرف دیگر آنها نمی خواهند اتاق خود را تمیز کنند. در این شرایط چه باید کرد؟
البته ، کمی اختلال طبیعی است؛ به همین دلیل ، بهتر است نظم و انضباط سختگیرانه ای به وی اعمال نشود ، خصوصاً با روش های سخت گیرانه. هرگز اتاق کودک را مرتب نکنید ، خصوصاً وقتی کودک در خانه نیست. وقتی وارد می شوید ، در را بزنید و منتظر باشید تا او شما را دعوت کند. در این رفتار شما به زندگی شخصی او احترام می گذارید و به احساسات و نگرانی های او توجه می کنید. زمان خوبی است تا از او بپرسید چگونه می تواند اتاق خود را تمیز کند. نظافت بسیار مهم است ، اما این مسئله را در خانواده بحث برانگیز نکنید ، اما با دانستن روحیه فرزندان خود سعی کنید همکاری فرزندان آنها را جلب کرده و مسئولیت و نظم آنها را در آنها تقویت کنید.

آیا باید برای کمک گرفتن از بچه ها و تمیز کردن و انجام کارهای خانه وقت بگذارم؟

بله ، به عنوان مثال ، شما نباید اجازه دهید ساعات غذا خوردن و خواب فرزندان شما تحت الشعاع این امر قرار گیرد ، زیرا علاوه بر غیراخلاقی کردن فرزندان ، بازگرداندن آنها به روال معمول آنها کار را برای شما سخت می کند. از طرف دیگر ، بچه ها وقتی چند ساعت بدون توجه به آنها کار می کنید ، خسته می شوند و آنها می توانند از این فرصت برای انجام هر کاری که می خواهند استفاده کنند. لازم به ذکر است که کودکان خردسال می توانند شریک خوبی در نظافت منزل باشند. به این ترتیب می توانید هر روز مدتی را به تمیزکاری و انجام کارهایی با همسر و فرزندان خود اختصاص دهید. البته کار کودک در خانه باید متناسب با سن ، توانایی ها و زمان او باشد. به عنوان مثال ، شما نباید انتظار داشته باشید که یک کودک ۵-۶ ساله دیوار را تمیز کند ، اما در این سن او می تواند اسباب بازی ها و سایر لوازم خود را جمع کرده و پس از غبارروبی قفسه ها آنها را در جای خود قرار دهد.

چگونه می‌توان به کودک در کارهای خانه مسوولیت داد؟

سهم نوجوانان خانگی در این میان چقدر است؟ به دلیل وضعیت روانی بلوغ معمولاً درخواست کمک از آنها کمی دشوار است.
ضمناً ، باید وظایف مسئولانه تری به آنها محول شود. مانند تمیز کردن کاشی آشپزخانه ، جاروبرقی و … چنین کارهایی بعضی اوقات خواسته آنها نیست ، اما شما می توانید با همدلی و مهربانی کارها را بهتر انجام دهید. علاوه بر این ، نوع آموزش و تربیتی که از ابتدا به فرزند خود داده اید ، در این شرایط بسیار مهم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد