لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

لوزم آرایشی

معرفی لوازم آرایشی بروز

15 علائم سرطان زنان که احتمالا آنها را نادیده می گیرند


سرطان تخمدان, علائم سرطان رحم و تخمدان

علائم سرطان رحم و تخمدان

 

علائم مهم سرطان زنان

برخی از مشکلات سلامتی و بیماری‌ها بین زنان و مردان مشترک هستند اما از سوی دیگر زنان مشکلات سلامتی مخصوص به خود را دارند که به موجب آنها نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای نیز هستند.

بسیاری از علائم سرطان، علائم بیماری های دیگر را تقلید می کنند ، بنابراین کنار زدن آنها به راحتی انجام می شود. نظر همه پزشکان این است که بدن خود را بشناسید و اگر دردی غیرمعمول یا تغییر دیگری مشاهده کردید که ادامه دارد و بدتر می شود ، به پزشک مراجعه کنید.

 

• خونریزی بعد از یائسگی

هر نوع خونریزی پس از یائسگی باید توسط پزشک ارزیابی شود. این ممکن است چیز مهمی نباشد اما می تواند نشانه هشدار دهنده اولیه سرطان رحم باشد. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS) ، زنان مبتلا به تشخیص در مرحله 1 ، زمانی که سرطان شیوع نیافته است ، بقا پنج ساله 96 درصد است.

 

• زخم یا درد در دهان

تاول تبخالی که بهبود می یابد جای نگرانی نیست و همچنین دندان دردی که بعد از مراجعه به دندانپزشک برطرف نمی شود. اما اگر متوجه زخم هایی می شوید که بهبود نمی یابند ، دردی که به اطراف می چسبد ، لکه های سفید یا قرمز رنگ روی لثه یا زبان و هرگونه تورم یا بی حسی فک وجود دارد ، می تواند نشانه برخی از سرطان های دهان باشد. اگر علائم بیش از دو هفته ادامه داشت ، به پزشک مراجعه کنید.

 

• نفخ شکم

تقریباً هر خانمی نفخ شکم ، خصوصاً در زمان قاعدگی دارد. اما اگر بعد از اتمام چرخه مشاهده کردید که هنوز نفخ دارید یا به طور مداوم یبوست دارید ، این می تواند نشانه ای از سرطان تخمدان یا سرطان رحم باشد. اگر چند هفته گذشته باشد و بهتر نشوید ، این یک تغییر است. از یک دکتر بخواهید که از نزدیک بررسی کند. احساس سیری با وجود اشتهای کم، یکی دیگر از علائم رایج سرطان تخمدان است.

 

 دوره های غیرطبیعی یا درد لگن

عادت ماهیانه نامنظم برای خانمها غیرمعمول نیست ، اما اگر جریان شما ناگهان ماه به ماه بیشتر می شود ، اگر بین دوره های قاعدگی خونریزی دارید یا درد لگن دارید ، پزشک ممکن بخواهد سونوگرافی از طریق واژینال برای بررسی سرطان های رحم یا تخمدان انجام دهد. 

 

 سرفه مزمن

همه دچار سرماخوردگی می شوند و سرفه می کنند. اما اگر سرفه ای داشته باشید که سه هفته یا بیشتر طول بکشد و علائم دیگری نداشته باشید که معمولاً همراه با سرماخوردگی یا آلرژی هستند ، مانند گرفتگی بینی ، این می تواند نشانه اولیه سرطان ریه باشد. سرطان خون همچنین می تواند علائمی ایجاد کند که به نظر می رسد برونشیت یا سرماخوردگی قفسه سینه باشد. اگر سرفه شما متفاوت از سرفه معمولی باشد و همچنان ادامه داشته باشد یا کمی خون سرفه کنید ، این قابل توجه است.

 

سرطان تخمدان, علائم سرطان رحم و تخمدان

شایع ترین سرطان زنان

 

 درد معده یا حالت تهوع 

ناراحتی معده بسیار شایع است و به ندرت به معنای سرطان است. اگر درد مداوم معده دارید یا به طور ناگهانی و دائماً حالت تهوع دارید و بهتر نمی شود ، به پزشک مراجعه کنید. به نظر می رسد این مسئله به سادگی GERD (بیماری ریفلاکس معده) ، یا شاید ورم معده یا زخم باشد ، اما همچنین می تواند یکی از علائم سرطان لوزالمعده یا معده باشد. 

 

 تب مکرر یا عفونت

اگر شما معمولاً سالم هستید اما مکرراً دچار بیماری یا تب می شوید ، می تواند نشانه اولیه سرطان خون باشد. لوسمی سرطان خون است و بدن را به تولید سلولهای سفید خون غیر طبیعی تحریک می کند و با تضعیف سیستم ایمنی بدن توانایی مبارزه با عفونت را از بین می برد.

 

با تضعیف سیستم ایمنی ، توانایی های مبارزه با عفونت را در بدن از بین می برد. به علائم شبه آنفولانزا مانند احساس درد و تب توجه کنید که از بین نمی روند. تب ها پس از شروع سرطان شروع به بروز می کنند ، اما همراه با لرز ، تب ممکن است نشانه لنفوم باشد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد